pátek 13. května 2016

Recenze - Jatka Lee Child

Jatka

od: Lee Child

U opuštěné křižovatky kdesi v Georgii vystoupí jednoho rána z autobusu muž a vydá se v dešti čtrnáct mil do vzorného městečka Margrave, po stopách dávno zemřelého hudebníka. Tam je ovšem okamžitě zatčen a jako jediný cizinec ve městě obviněn z vraždy: první, k níž zde za posledních třicet let došlo. Avšak Jack Reacher - jak se tento muž jmenuje - není jen tak ledajaký tulák. Je to ostřílený vojenský policista, od dětství vychovávaný armádou, vycvičený k tomu, aby rychle myslel a ještě rychleji jednal. Jak postupně vycházejí najevo okolnosti svědčící o rozsáhlém zločinném spiknutí a zavražděných stále přibývá, je stále zřejmější, že si pachatelé v Jacku Reacherovi zvolili toho nepravého obětního beránka.

Série:

Jack Reacher (1.)

Originální název:

Killing Floor

Žánr:

Literatura světováThrillery

Počet stran:354
Nakladatelství:BB art
Překlad:Jiří Sedláček
Autor obálky:

První kniha ze serie o Jackovi Reacherovi.
Jack se zde představuje a ukazuje,jaký je to člověk.Neohrožený,vždy precizně myslící se zvláštním druhem humoru,který ne každému může hned na první čtení sedět.Autor čtenáře seznamuje s jeho životem postupně a poukazuje na jeho vojenský výcvik a jak díky tomu řeší problém,když ho zatknou za vraždu,kterou nespáchal.Tím si z něj udělá město nepřítele a jeho začne více zajímat,co dřímá pod povrchem.Hlavně poté,co se objevují další mrtví a mezi nimi i jeho bratr.S vervou sobě vlastní se pouští do vyšetřování a nebojí se použít i násilí.V tom všem mu poháhá místní policistka,která k tomu má své důvody.

Kniha se mi líbila.Jack a jeho humor je vážně jedinečný,i když je na knize vidět,že je to první autorův počin.Děj se rozjíždí hned od začátku a nepustí vás,dokud nedočtete.Překvapí vás mnohé postavy a jejich jednání,které byste do nich neřekli a nečekali.Finále vám naservíruje velký třesk a vy hltáte stránku za stránkou do samého konce,kdy se z Jacka stane opět jen tulák,který projíždí dál státy bez cíle.
Za mě dávám 4,5 hvězdičky,protože až časem se autor vypracuje k 5 z 5 :-)