pondělí 27. listopadu 2017


Nezapomenutelné legendy: Vraždy, polopravdy a otazníky

od: 

Marylin Monroe, Elvis Presley, princezna Diana, J. F. Kennedy a Michael Jackson – jejich náhlou smrtí se jako by na okamžik zastavil svět a dodnes nás odchod každého z této pětice fascinuje. Po důkladném zkoumání spisů FBI a rozhovorů s klíčovými svědky i odborníky odhalil autor nové informace, které změní způsob, jak jsme dosud pohlíželi na život i tragédie těchto společenských ikon.


Jsou tragické konce pěti vybraných hvězd opravdu jen náhodou nebo jim někdo dopomohl do hrobu ? Kniha nám nabízí možná vysvětlení a možná nám dá i odpovědi na naše pochybnosti kolem smrtí velikánů své doby. Lidé je milovali a jiní ne. I dnes po tolika letech jsou kolem nich otázky a hlavně množství konspiračních teorií, jak to vlastně vše nakonec bylo. Byla Marylin Monroe opravdu zabita na příkaz těch z hora a nebo to byla jen náhoda ? A co střelec Lee Harvey Oswald? Byl to opravdu on, kdo střílel na J.F Kennedyho nebo za tím byla mafie? Nebo princezna Diana, která nepřežila nehodu ve Francii a dodnes je kolem toho víc otázek než odpovědí ? Najdeme opravdu v knize pravdu ?


Moje první oficiální setkání s nakladatelstvím Alpress.cz. 
Z jejich poslední nabídky recenzních knih mě nejvíce zaujala právě tato kniha  Nezapomenutelné legendy. Hodně ráda čtu časopis Epocha, který mimo jiné píše o různých historických osobnostech, jejich životech a i smrti. I proto jsem si ji vybrala, protože z nabídky vybočovala. Není to román a i tak pojednává o věcech, které mě zajímají a dráždí moji fantasii. Ráda vyhledávám všemožné články o božské MM či JFK a na smrt krásné princezny Diany si vzpomínám dodnes. A co král Elvis či druhý král Michael ? 
Všichni toho mají společného svým způsobem moc a až při čtení této knihy vám dojde, že nebyli vybráni jen tak. Že jejich životy jsou propleteny, i když se může někde jednat jen o maličkosti.
První se nám předkládá příběh Marylin Monroe. Její příběh mnozí znají. Chudá holka se díky náhodě dostane na obálky časopisů, k jejím nohám padají ti nejmocnější muži světa a vůbec si neuvědomují, že za tím hloupoučkým zevnějškem by se mohla skrývat citlivá a hlavně chytrá žena. Milovala knihy, které ráda četla a měla velké plány, jak se znovu postavit na nohy s její uvadající kariérou, protože se zapletla se " špatnými muži " . Musela být odklizena, ale aby to vypadalo jako nehoda. Jenže bylo to opravdu tak nebo jen shoda okolností ? 


Z dalších jmenovaných zaujal i atentát na JFK. Sledujeme jeho život od narození, přes manželství s Jackií, který nebyl tak růžový jak se mohlo zdát. Jeho aféry zasahovaly do jejich životů a i do politiky. Jen si vzpomeňte na jeho románek s Marylin a její procítěné přání k jeho narozeninám. I  to ho dělalo nebezpečným a pak i jeho rozhodnutí k vedení Ameriky. 
Byl v osudný den, kdy se stal atentát, jen jeden střelec nebo jich bylo více? A proč je psáno, že střela přišla zezadu, když je jasně prokazatelné, že prezidentův mozek se rozstříkl po celém zadku limuzíny, kde ho ještě v šoku první dáma sbírala. A kde skončil prezidentův mozek ?


A máme tu milovanou princeznu Dianu. Byla královna srdcí. Její mládí a nezkušenost okouzlil nejen svět, ale i samotného prince Charlese. Jenže i okouzlení vyprchalo a on se vrátil ke své milence a nechal se " manipulovat " muži v pozadí a samotnou královnou. Diana to vše nejprve snášela, ale pak se vzepřela a to byl možná její rozsudek smrti.
Nikdy nezapomenu, když jsem se o její smrti dozvěděla. Táhlo mi na patnáct a byla jsem na letním táboře ve Španělsku. Byl to den odjezdu a já čekala s ještě pár přáteli z tábora na povel odjezdu. Čas jsme si krátili v hotelové hale při kulečníku, kde byla také puštěna televize. Nevěřícně jsme koukala na záběry totálně zdemolovaného auta a obrázky Diany a Dodiho. Pod tím běžel nějaký anglický text a hlavně slova Diana died - Diana zemřela. Nechtěla jsem tomu věřit, ale po návratu do Čech jsem zjistila, že to byla pravda. Stejně jako miliony dalších lidí jsem pak sledovala se slzami v očích její pohřeb. Píseň, kterou všichni znají díky Eltonovi Johnovi jako Candle in the wind hrála nejen na jejím rozloučení, ale i před mnoha lety na pohřbu Marylin Monroe, pro kterou píseň původně složil.


Pro tyhle tři jsme po knize hlavně sahala. 
Oba krále hudby mám sice ráda, znám jejich písně, ale netáhli mě k sobě tolik jako výše zmiňovaní. Díky knize jsme se nad mnohým zamyslela, něco zapadlo do informací, které jsem už věděla dříve. Možná dala i pár odpovědí a u některých změnila můj postoj k nim. Toho si velice cením a ráda opět vyhledám podobnou knihu, pokud dostanu příležitost.


Za knihu velice děkuji nakladatelství Alpress. Díky ní jsme zase o kousek chytřejší.


2 komentáře:

  1. Knížka vypadá zajímavě :-) Před časem jsem sledovala seriál natočený podle Kingova Dallasu 63 s názvem 11/22/63 v hlavní roli s Jamesem Francem. Bylo to zajímavé a takové ty konspirace mě děsně baví. Tahle knížka mi to hned připomněla. Seriál to byl dobrý, knížku jsem zatím nečetla (kingovi jsem moc na chuť nepřišla) a možná ani nepřečtu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál neznám a Kinga nečtu vůbec. Nepřišla jsem mu na chuť vůbec a vyhýbám se mu.
      Tady je fakt hodně zajímavé, že každá z těch osobností měla něco společného. Třeba i Elvis a MM se znali a měli společného známého v Sinatrovi.

      Vymazat