neděle 23. července 2017

Levandule - Mirka Koníčková

Levandule - Recepty, návody a tipy pro pěstování, výrobu

od: 

Kniha Levandule by neměla chybět žádnému milovníkovi a obdivovateli této úžasné bylinky. Určena je ale i těm, kteří krásu a přitažlivost levandule objevili teprve nedávno a chtěli by o jejím pěstování a možnostech využití vědět co nejvíce.

Na stránkách knihy se dozvíte, odkud levandule pochází a jaká je její historie. Seznámíte se s druhy populárními u nás i ve světě, najdete odpovědi na rozmanité otázky, týkající se jejího pěstování. Poodhalí tajemství léčivých vlastností levandulové silice.
Naučíte se vyrábět levandulové přípravky určené k vnitřnímu i vnějšímu použití a dozvíte se, jaké konkrétní potíže pomáhají léčit. Podle jednoduchých receptů si doma snadno vyrobíte léčivou levandulovou kosmetiku. Tvořivé duše v knížce najdou i fotopostupy na výrobu rozličných levandulových dekorací a bytových doplňků.

Nechybí ani recepty, ve kterých je levandule originální ingrediencí, propůjčující pokrmům nezaměnitelné středomořské aroma. 


Poučná kniha o voňavé trvalce, která je nejvíce spojována s Francií. Rady a nápady na kosmetiku, doplňky, ale i chutné recepty, které vám provoní váš stůl a navodí tu správnou prázdninovou atmosféru.


Krásná publikace z Metafory vonící svým názvem létem a sluncem. Když mi byla nabídnuta, neváhala jsem. Shodou okolností jsem na ní i den před tím koukala na jejich stránkách a obdivovala ji. Když mi pak doma přistála a já jí začala listovat a kochat se těmi nádhernými fotografiemi, které jsou na každé stránce, věděla jsem, že držím poklad.


Kniha nás seznamuje s levandulí hezky od začátku. Vždyť už v době faraonů se používala k výrobě parfémů nebo sloužila k mumifikování těl. Řekové ji milovali pro svou omamnou vůni a odtud se pak dostala do celé Evropy a usadila se i ve Francii. Byla ozdobou nejedné zahrady a dělá radost dodnes.


Dále nám představuje oblíbené druhy k pěstování a to nejen ty s fialovými kvítky, ale také třeba bílé a až temně červené. To vše k fotkou a krátkým popiskem o rostlině. 



Od druhů se přesuneme k drobným a hlavně dobrým radám k jejímu pěstování, kdy i naprostý amatér všemu porozumí. To vše díky otázkám a odpověďmi provázené opět fotkami, které nám k tomu hezky napoví.



Když už máme vypěstováno a nastal čas sklizně, můžeme se nechat poučit o léčivých vlastnostech levandule a naučit se třeba i pár triků. Pokud jste šikovní a baví vás něco vyrábět, oceníte jednoduché návody na výrobu kosmetiky či dekorativních předmětů. Což není můj případ. Zvládla jsem jen jednoduchou kytičku, která je už usušená a zdobí mi knihovnu.



Já na knize ocenila recepty na vaření. Zkusila jsem Citronovo - levandulové kuře, které se setkalo s celkem pozitivními ohlasy. Tedy nejdříve bylo na zkoušku upečeno doma v troubě a to nám moc nejelo, ale jakmile se dostal zbytek masa na gril, tak se oblizovala za ušima i má osmiletá dcera. A že je to hodně mlsný jazýček. 




Připravila jsem Levandulový cukr, který dávám do domácích limonád a třeba i jen do vody s citronem a meduňkou. Až nebude takové teplo a bude moje rodina zase vyžadovat moučníky, určitě jím osladím místo klasického cukru.








Jsem prostě z knihy nadšená a za to vděčím pouze nakladatelství Metafora, která mi ji poskytla na recenzi.


Žádné komentáře:

Okomentovat