úterý 1. srpna 2017

Pohřbení - Kendra Elliot

Pohřbení

od: 

Je tomu už osmnáct let, co se z lesa vynořil Chris Jacobs. Jediný ze školního autobusu plného dětí, které byly uneseny neznámo kam. Vyhublý, zmrzačený, bez vzpomínek na to, co se stalo.

Když se nyní najde masový hrob jeho spolužáků, jeden mezi nimi chybí – bratr reportéra Michaela Brodyho. Zoufalý novinář má jedinou možnost, jak odhalit pravdu: nalézt Chrise Jacobse, o němž ale nikdo netuší, kde by mohl být.

Neví to ani Chrisova sestra Jamie, která se rozhodne Brodymu v pátrání pomoci. Po Chrisových stopách se však nevydávají jen oni – odhalení pohřbených těl přiměje vraha, aby se i po tolika letech zbavil posledního žijícího svědka svého hrůzného činu…

Dokážou Michael a Jamie nalézt Chrise a přiznat jeden druhému, co k sobě cítí, dřív než bude pozdě?



Před dvaceti lety beze stopy zmizel školní autobus plný dětí i s jeho řidičkou. O dva roky později se z lesa vynoří postava vyzáblého chlapce, který tvrdí, že je jedním z pohřešovaných dětí, ale na nic si nevzpomíná a neví, co se stalo s ostatními. Až po dalších osmnácti letech se najdou pozůstatky ostatních a i bunkr, kde pachatel děti skrýval. Stále však jedna z koster chybí. Michael Brody proto hledá odpovědi na své otázky nejprve u Jamie, sestry přeživšího chlapce, ale ta neví, kde její bratr je. Vydá se se proto na vlastní pěst ho hledat, jenže netuší, že je mu v patách i Duch - Přízrak. Vrah, kterého tak pojmenovali děti a který se snaží dokončit svůj úkol.


Tahle kniha mě lákala už od samého začátku, kdy vyšla, ale nakonec jsem se k ní dostala až teď. Jen nevím, jestli mám být z příběhu nadšená nebo rozčarovaná, protože mi dost silně připomíná jiný příběh. Dějová linka ztracených dětí, nalezení někoho, kdo žil pod jinou identitou a vrah usilující o dokončení úkolu. To vše jsem už jednou četla. Nejprve jsem si říkala, že je to jen náhoda, ale jak přibývali situace, které mi tu jinou knihu připomínali víc a víc, tak opravdu nevím. Třeba jde opravdu jen o náhodu.
Na začátku příběhu se setkáváme s chlapcem, který se vynoří z lesa. Je na tom dost špatně, ale přežil. Chris Jacobs si užil peklo, kdy byl držen ještě s Daniel Brodym a dalšími dětmi v bunkru v lese. Tam je zavřel vrah a únosce a nakonec zbyli jen oni dva. Chris trpí ztrátou paměti a na nic si nevzpomíná.
O dalších pár let se setkáváme s Danielovým bratrem Michaelem. Jako úspěšný novinář ví, co se kde děje a tak ho velice zajímá, když se najdou ostatky dětí nedaleko míst, kde byl nalezen i Chris. Celý život pátrá po tom, co se stalo jeho bratrovi a zde by mohli být odpovědi. 
Jak se odkrývají stále nové a nové kosti, není po Danielovi ani stopa a po nalezení starého zrezivělého autobusu a pak i bunkru, je jasné, že se s Danielem stalo něco jiného. Je živý? Je mrtví? 
Na tyhle otázky se snaží Michael nalézt odpovědi a kdo jiný by je mohl znát než Chris. Jenže nad ním jako by se slehla zem. Nikdo neví, kde by mohl být a tak Michaelovi nezbývá než navštívit jeho sestru Jamie, která by mu to mohla povědět. Ta s novinářem ale odmítá spolupracovat a až po útoku neznámého muže, s ním začne mluvit.
Vydávají se společně na cestu, ale netuší, že je jim v patách i vrah, který chce dokonat svou pomstu a najít jediného svědka, který by ho mohl poznat i po těch letech. Michael se po cestě s Jamie sbližuje a tak je najednou ohrožena i ona. Díky ní si vrah totiž uvědomí, že by se tak mohl lehce dostat ke Chrisovi.
Celou dobu padají otázky, proč byl unesen celý autobus dětí. Byl to účel nebo to byla náhoda? Přeci nebyla nikdy zmínka o výkupném a ani nic jiného ty nevinné děti nespojovalo s nálezy, které v bunkru a u něj našli. Tak co za tím vězí? Najde na tohle Michael odpovědi? Najde svého bratra a zjistí, co se s ním stalo?


Jak jsem psala už na začátku, kniha se mi líbila, ale má svá ALE. Když se od tohohle odpoutám, tak to bylo výborné. Čtivé a napínavé, kdy jste mohli jen hádat, proč se vše tak stalo a kdo za tím vězí. Občas byl děj trochu předvídatelný, ale i to neubralo knize své kouzlo. Samotné odhalení na konci vás také mohlo překvapit. Už jen pro tu banalitu, která za tím vším stála.
Když to vezmu ale z hlediska toho, co jsem nakousla už na předešlých řádcích, tak se nemohu ubránit dojmu, že spisovatelka se hodně inspirovala u Harlana Cobena a jeho knihy Temné lesy. Velice podobná dějová linka, kdy jsem díky téhle knize občas měla pocit, že na příští stránce se stane tohle a ono to tak bylo. Nevím, co si o tom myslet. Možná by jste mi to mohli vyvrátit Vy, moji čtenáři tohoto blogu, jestli to tak opravdu je nebo není. Je to přeci jen pár let, co jsem Cobena četla, ale tahle kniha od něj mě velice uchvátila pro jeho otevřený konec. I díky němu si tu knihu celkem dobře vybavuji a hodlám si jí ještě někdy zase přečíst.


Knihu vydalo nakladatelství Mystery Press.


4 komentáře:

  1. Kniha vypadá velmi zajímavě, neznám ani jednu....

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem si chtěla koupit hned, jak vyšla, anotace mě hodně lákala, ale nakonec jsem si koupila jiné. Tvoje recenze mě ale přesvědčila, že kniha určitě za přečtení stojí. Temné lesy od Cobena jsem nečetla, tak aspoň nebudu ovlivněná dějem oné knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Jako kdybych neznala Temné lesy, tak bych knize dala 100%. Díky tomu musím pár bodů ubrat, ale i tak bych jí hodnotila tak na 85%. Tedy pokud bych se vrátila k tomuhle typu hodnocení, které jsem dříve dělala :-) Četlo se to samo a kdyby nebylo to blbé počasí, byla by slupnutá hned.

      Vymazat