čtvrtek 8. března 2018

Čaj nejen o páté - Karen Sullivann, Paula Grainger


Čaj nejen o páté

od: 

V téhle „čajové krabičce“, sbírce dokonale sestavených receptů najdete bylinkové čaje na všechny možné neduhy těla i ducha.

Čekají vás tu čaje proti nachlazení, na dobré spaní a správné trávení, na zahřátí v zimě i ochlazení v létě, elixír pro odvahu či energii, stejně jako odvar pro uklidnění a relaxaci. A to samozřejm
ě zdaleka není všechno.

Potřebujete posílit imunitu? Žádný problém. Máme pro vás čaj plný antioxidantů a dalších prospěšných látek, který pomůže zvýšit odolnost proti nemocem.
A co takhle čaj pro štěstí? Taky máme. Posaďte se s voňavým šálkem do pohodlného křesla a uvidíte, jak vám vyloudí úsměv na tváři. Chcete ráno plni energie vyskočit z postele? Tak to si nalistujte a uvařte čaj na dobré ráno. Všechno vám půjde pěkně od ruky.

Nakonec kniha nabídne ještě přehledný Herbář se všemi bylinkami, které jsou ve všech receptech použité. Dozvíte se o jejich vlastnostech a účincích, takže vždycky budete vědět, na jaké problémy se která hodí a naučíte se míchat své vlastní směsi přímo na míru.


Milujete čaje a rádi si je připravujete z domácích zdrojů? Tak to by vás neměla minout tato kniha, která je plná úžasných receptů na čaje a nejen je. Bylinky a koření mějte připravené a dobrá nálada se objeví hned, jak ucítíte vůni a posléze i chuť vámi připraveného nápoje.


Původně mi byla nabídnuta jiná kniha z nakladatelství Metafora, ale ta byla pro šikovné prstíky a ty já nemám. Naštěstí ale připomínali i starší knihy a tahle byla jednou z nich.
Miluju kafe, ale čaj je hned v závěsu a pokud je to čaj bylinkový, tak je to výhra.
Chtěla jsem se o něm a jeho vaření dozvědět něco víc a tady se mi to splnilo. Sama pěstuji bylinky a máme na to i samostatný bylinkový záhonek. 
Tato kniha vám ukáže, jaké všemožné kytičky a koření se dají použít pro lahodný nápoj jakým je čaj. Díky hezky utvořeným kapitolám si uvaříme čaje nejen na pohodu a pro zdraví, ale třeba i pro detox těla, správnou výživu a radost a štěstí. 
V závěru knihy máme i krásný herbář, kde jsou vyjmenované všechny rostlinky použité v receptech s jejich účinky na tělo i mysl. Tím vším nás provází nespočet nádherných fotografií čajů, bylinek a koření.






Kniha jak dělaná pro mé experimenty v kuchyni. Jen škoda, že jsem nikdy nesehnala úplně všechny ingredience. Mám doma nějakou malou zásobu bylinek a koření, ale pro recepty, které jsem chtěla vyzkoušet z knihy, to bylo stále málo. Ještě že je se blíží jaro. Díky herbáři v knize mám připravený seznam bylinek, které je třeba dokoupit a na co se soustředit při jejich sběru. U některých jsem ani netušila, že by se dali použít jinak než na okrasu či jídlo. Nebo vás by napadlo, že se dá z čekanky, kajenského pepře, kukuřice nebo třeba lopuchu udělat čaj? Já bych to tedy u některých vůbec nečekala.
Kniha je mi inspirací a i díky krásných fotkám si dokážu představit tu vůni, která se pak bude linout celým domem a bude uklidňovat. Nebo až si v horku sednu do stínu pod pergolu, kde budu popíjet chladivý čaj a kochat se pohledem na rostoucí bylinky.


Za knihu velice děkuji nakladatelství Metafora, která tím opět obohatila mé znalosti.



2 komentáře:

  1. Čaj mám moc ráda a tahle kniha vypadá naprosto skvěle. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je úžasná. Opravdu se moc těším, až si vyzkouším něco z vlastními bylinkami.

      Vymazat